جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۶:۱۴

ضرورت استفاده از ثمره تجربیات جهانی در صنعت نفت

باشگاه خبری فراساحل: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه یکی از تدابیر استراتژیک نفت را حمایت از شرکت های ایرانی و شرکت های اکتشاف و تولید اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری صبح امروز (۳۰ فروردین ۱۳۹۶) در آیین امضای تفاهمنامه با شرکت سرمایه گذاری غدیر با هدف مطالعه میدان های کیش، سپهر، جفیر و فاز سوم میدان دارخوین گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که شرکت ملی نفت برای امضا تفاهمنامه و مبادله اطلاعات با شرکت های ایرانی و خارجی انجام داد، نتایج بسیار مطلوبی حاصل شده است.

منوچهری با بیان اینکه تاکنون ۲۰ مورد نتایج مطالعاتی حاصل از امضای تفاهمنامه های مطالعاتی با شرکت های خارجی دریافت شده است، افزود: مطالعاتی که شرکت های بین المللی معتبر با هدف افزایش ضریب بازیافت انجام داده اند، افق بسیار امیدوارکننده ای را در توسعه مخازن نفتی ایران رقم زده است که این امر می تواند تراز کشور را در تولید نفت و انرژی دنیا بالا ببرد. وی افزود: شرکت ملی نفت ایران مذاکرات جدی را با شرکت های خارجی انجام داده که در برخی موارد این همکاری ها در قالب ترک مناقصات و در برخی موارد که تعداد متقاضیان بیشتر است با مناقصه انجام می شود. 

منوچهری یکی از تدابیر استراتژیک نفت را حمایت از شرکت های ایرانی و شرکت های اکتشاف و تولید (E&P) اعلام کرد و گفت: شزکت های اکتشاف و تولید شرکت هایی هستند که بعد از مطالعات و ارزیابی ها فراوان موفق شدند نمره قبولی را دریافت کنند. شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز یکی از شرکت های ایرانی توانمند در این حوزه است که از نظر پشتوانه مالی قوی ترین آنهاست. وی افزود: انتظار نفت این است که شرکت سرمایه گذاری غدیر بتواند به طور جدی، متعهد به کار و با یک نگرش حرفه ای ضمن سازماندهی و ظرفیت سازی درونی، کار را به نحو مطلوب به پیش ببرد.

منوچهری به شرکت سرمایه گذاری غدیر توصیه کرد که با مشاوران و شرکای بین المللی همکاری کنند و افزود: امروز خوشبختانه برای انتخاب شرکای بین المللی راه باز است. وی افزود: هر چند که صنعت نفت در برخی حوزه ها از جمله EOR وIOR  دچار ضعف های تکنولوژیک است اما همکاری با شرکت های بزرگ بین المللی می تواند به انتقال دانش فنی کمک کند و زمانی می رسد که شرکت های ایرانی به تنهایی بتوانند از پس تمامی کارها برآیند. منوچهری توضیح داد: به عنوان مثال حفر چاه در میدان گازی پرفشاری مانند پارس جنوبی کار راحتی نیست اما خارجی ها این کار را انجام دادند و شرکت های ایرانی هم هم اکنون به این توانایی دست یافته اند. افتتاح اخیر فاز ۱۹ پارس جنوبی توسط شرکت پتروپارس و فاز ۲۰ و ۲۱ توسط شرکت اویک مایه مباهات و افتخار شرکت های ایرانی است.

وی با تاکید بر این نکته که در صنعت نفت کار به تنهایی انجام دادن معنا ندارد، افزود: صنعت نفت یک صنعت بین المللی است. همانطور که ایرانی ها در بسیاری از شرکت های دنیا مدیر اجرایی، کارشناس ارشد، مدیر مهندسی  و ... هستند ما هم باید بتوانیم محیط نفت را بین المللی و از ثمرات تجربیات جهانی استفاده کنیم. منوچهری افزود: صنعت نفت هم اکنون به منظور افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و گازی خود نیازمند تکنولوژی بالاست که هم اکنون در این زمینه حرکت عظیمی آغاز شده است. سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در ۵ سال آینده نیز می تواند افزایش قابل توجه تولید نفت را به همراه داشته باشد. معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار امیدواری کرد که شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یک اپراتور ایرانی بتواند ضمن برقراری ارتباط موثر با شرکت های بین المللی، استعداد عظیم بالقوه ای را که در کشور موجود است را بالفعل کند.



  کد خبر : 3529
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :